Monday, September 8, 2008

SONY ERICSSON K850I

Untuk pencinta foto




TELEFON bimbit Cyber-shot K850i ini direka bagi pengguna telefon berkamera yang benar=benar serius mengenai hasil rakaman foto mereka. Mempunyai resolusi lima megapiksel, K850i membolehkan anda mengambil gambar momen-momen indah dengan menggunakan spektrum imej berasaskan fungsi yang biasanya hanya didapati pada kamera digital.


Sebagai telefon bimbit berkamera, ia tentunya menyajikan anda satu kemudahan mudah alih, sementelah ia mampu merakamkan momen spontan dengan mudah. Bagi pengguna permulaan, masalah-masalah biasa seperti tertekan shutter pada masa yang salah dan pergerakan yang kabur mungkin dapat dielakkan jika menggunakan telefon ini.


BestPic Technology membantu anda mendapatkan foto terbaik dalam satu momen dengan memberikan anda sembilan pilihan. Sementara itu, penstabilan imej bina dalam dan fokus auto memastikan gambar yang diambil lebih jelas. Jikapun anda seorang jurugambar mapan, K850i masih lagi relevan untuk anda. Menerusi antara muka mudah digunakan, anda boleh menyelaraskan kawalan-kawalan kreatif yang lain seperti sensitiviti cahaya, keseimbangan cahaya putih dan kawalan flash.


Dengan kemudahan Photo fix, perincian pada foto yang anda rakamkan dapat dikembalikan semula dan PhotoDJ membolehkan anda melakukan suntingan dalam telefon bimbit untuk ekspresi lebih hebat.


Skrin 2.2 incinya kalis calar dan paparan Crystal Bright akan membolehkan anda berkongsi foto-foto anda pada sudut tontonan yang lebih baik. Tambahan pula, jika anda cenderung untuk gambar anda dikongsi secara mod landskap, anda hanya perlu memutarkan telefon bimbit anda daripada orientasi potret kepada landskap.


Bersama-sama dengan fungsi Xenon flash, anda berupaya merakamkan gambar yang lebih sempurna.

Pada K850i juga terdapat kekunci sentuhan lembut. Kekunci-kekunci ini merupakan kawasan sensitif sentuhan pada bawah skrin telefon. Ia memudahkan anda melakukan navigasi dan menggunakan telefon. Kekunci lembut ini membolehkan anda mengakses dengan lebih cepat kepada fungsi kamera apabila telefon sedang berada dalam mod kamera.


K850i dilengkapi dengan sokongan memori luar Memory Stick Micro dan SanDisk micro SD/Transflash. Ia terdapat dalam dua varian jaluran sisi iaitu hijau luminous atau biru velvet.


source: http://www.kosmo.com.my

No comments:

Post a Comment